Implementation and Control of a Real-Time Guitar Synthesizer

The implementation and control of a real-time guitar synthesizer are discussed in this thesis. The implemented guitar sound synthesizer is a physics-based model of the acoustic guitar. The real-time model is implemented on a workstation computer platform using object-oriented programming paradigm, and a new protocol is developed for the control of the synthesizer. The thesis introduces the sound production principles and the structure of an acoustic guitar. The playing techniques are shortly described placing main emphasis on the classical guitar playing. A computationally efficient and physically relevant model of the acoustic guitar is then described. The model is based on the digital waveguide synthesis method, formulated as a single delay loop...