Autor: Isaías Sávio (Uruguay, 1900 - Brasil, 1977)

Prelúdios Pintorescos (Gilson Antunes, guitarra)

Brazilian guitarist Gilson Antunes plays Isaías Sávio's "Prelúdios Pitorescos". Sávio is regarded as one of the main guitar teachers of the history of the guitar in Brazil, among his pupil Henrique Pinto. He was born in Montevideo, Uruguay, in 1900, and died in São Paulo, Brazil in 1977. His compositions ranges pieces from academic style to impressionism-like pieces, as well as Brazilian and South American rhythms. This is a demo recording recorded at Faria & Friends Studio, São Paulo, Brazil (https://www.facebook.com/fariaandfrie...). Waldir Jr and Thiago Faria were the sound engineers. Thanks for...