Autor: Gilardo Gilardi (Argentina, 1889-1963)

Suite Argentina (Gilson Antunes, guitarra)

Serie Argentina is the only music the Argentinian composer Gilardo Gilardi (1899-1963) wrote for the classical guitar. Originally in 5 movements, only 3 are divulgated to date, just the central pieces of the suíte: Gato Santiagueño, Vidala and Cuándo.
Brazilian guitarist Gilson Antunes plays the guitar. This is a demo recording recorded at Faria and Friends Studio in São Paulo, Brazil. Sound Recording by Waldir Jr and Thiago Faria...