In Memorial Abel Carlevaro.A personal recollection of the maestro

Article published in Soundboard, v. 29, n. 2&3, Claremont, California, 2002. Portuguese version published in Assovio - Periódico da Associação Gaúcha do Violão, v. 2, n. 9, Porto Alegre, 2002. Spanish version published in Alfredo Escande's book 'Abel Carlevaro - Un Nuevo Mundo en la Guitarra' (Montevideo: Aguilar, 2005).

Last July, while teaching and performing at a music festival in Brazil, I received the sad news of the death of my friend and teacher Abel Carlevaro (1918-2001). Shortly afterwards, being myself a former student of his, I was encouraged by friends and colleagues to write an article on Carlevaro. Since the death of the maestro,...