Autor: Tristan d´avignon

Making the transition from guitar to lute

A reference for students of the classical guitar wishing to know more of its. Renaissance and Baroque predecessor (…)

This musicological paper covers the basics of lute technique, tablature and notation styles, in such a manner that most classical guitarists should be able to follow it naturally. I have also included some of my recommendations for modern literature on the lute and some ideas for pieces to tackle from their original...