Autor: Emily Shaw

Female classical guitar composers

Female classical guitar composers part 1

It is no secret that the classical guitar world is a world dominated by men. Interestingly enough, the guitar was first thought of as an instrument for women. Men who played the guitar (including Sor) were seen as less manly than those who played proper instruments such as the violin, military brass instruments, or basically anything else. In an article by Erik Stenstadvold (“‘We Hate the Guitar’: prejudice and polemic in the music press in early 19th-century Europe”), it was written...