Autor: Derick Cordoba

11 2

The purpose of this thesis was to analyze jazz compositions by several great composers. The composers include: Howard Dietz, Arthur Schwartz, Russell Malone, Thad Jones, Dave Holland, Wes Montgomery, Pat Metheny, Hoagy Carmichael, Johnny Mercer and Joe Henderson. Through their unique use of melody, harmony and rhythm these composers have influenced countless performers and composers over many decades. These compositions served as the repertoire of a graduate jazz guitar recital. The musical group that interpreted these compositions was comprised of: guitar, upright bass, piano, tenor saxophone and drums.

Cordoba, Derick, "An in-depth analysis of classic jazz compositions for a graduate jazz guitar recital" (2007). FIU Electronic Theses and Dissertations. 2495.

FI14061512program.pdf(366 kB)
Program notes

1 Audio Track_01.mp3 (6632 kB)
Track 1