Autor: Wolfgang Amadeus Mozart / Arreglo Pierre-Jean Porro (Francia, 1750-1831)

Sonata para piano y violín K.304, I - Allegro non tanto (Arreglo para violín, violonchelo y guitarra)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

2 0

Little remembered early 19th-c. guitarist P. Porro arranged Wolfgang Amadeus Mozart's Sonata for Piano and Violin in E minor, K.304 for violin, guitar and cello.

The form of this Sonata for Piano and Violin is atypical, having only two movements, this opening Allegro non tanto followed by a Tempo di Minuet. This performance was recorded at the final concert of Red Cedar Chamber Music's 2011-2012 Concert Series season on Saturday, April 28, 2012 at First Presbyterian Church in Cedar Rapids, Iowa. Red Cedar Chamber Music's core ensemble, flutist Jan Boland and guitarist John Dowdall are joined by violinist Miera Kim, clarinetist Maurita Murphy Mead and cellist Carey Bostian.