Autor: Manuel Maria Ponce (1882 -1948)

Sonata Romántica ( Marcin Dylla, guitarra)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

6 0

In 1929 Manuel Ponce (1882-1948) created one of the greatest works in the classical guitar repertoire: his Sonata Romántica.
The story is that the guitarist Andres Segovia asked him to compose a piece for the guitar which was in the style of the Romantic Period. The piece is dedicated to Andrés Segovia and its subtitle is Hommage a Franz Schubert. Schubert was a leading composer during the Romantic Period.

1.Allegro moderato (0:00)
2.Andante espressivo (7:54)
3.Allegretto vivo: Più lento espressivo (12:25)
4.Allegro non troppo e serioso (15:32)