Autor: Negin Abaeian

Finite Element Design and Manufacturing of a Nylon-String Guitar Soundboard from Sandwich-Structured Composites

The aim of this project was to use the Finite Element Method (FEM) to design and manufacture the soundboard of a nylon-string guitar from sandwich-structured composites, with reference to an existing wooden soundboard, and to evaluate the accuracy of the numerical models of the wooden soundboard, the brace-less composite top plate and the braced composite soundboard by means of experimental modal...