Autor: Joaquín Rodrigo (1901-1999)

Concierto de Aranjuez (Paco de Lucía, guitarra)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

6 0

"Concierto de Aranjuez" recorded live at Bulevar de la Casa de la Cultura de Torrelodones, Spain. "Iberia" recorded at Cinearte, Spain. This 1991 release, recorded live at Teatro Bulevar de la Casa de la Cultura in Torrelodones, Spain, features Spanish composer Joaquín Rodrigo's best-known composition, 1939's "Concierto de Aranjuez," performed by flamenco guitar legends Paco de Lucía and Rodrigo, along with the Orquestra de Cadaqués.

Also featured is the Isaac Albéniz composition "Iberia," recorded at Cinearte in Spain. ~ James Christopher Monger Personnel: Paco de Lucía (guitar); José María Banderas, Jose Manuel Canizares (guitar)

Audio Mixers: Miguel DeLa Vega; John Kurlander. Recording information: Suite Iberia, Cinearte. Director: Edmon Colomer. Personnel: Paco de Lucia, Jose Maria Banderas, Juan Manuel Canizares (guitar); Orquesta De Cadaques. Producers: John Kurlander, Miguel Angel de la Vega.

Songs:
"Allegro con spirito" -- 5:49