Autor: Leo Brouwer (1939-)

Danza Caracteristica (Uros Baric, guitarra)

2 0

http://urosbaric.com | This is a short music video featuring the great cuban composer Leo Brouwer's Danza Caracteristica. It's a piece that I last played when I was 15 years old and have just relearned it as one of my students is now playing it.

Audio track was recorded at my project studio (urosbaric.com/studio) in Zavrhek, Slovenia, using a pair of Oktava Mk-012 mics modded by Michael Joly and a Rode NT-1A with Michael Joly's MJE-K47 capsule, run through Metric Halo ULN-2 preamps and converters.

Video was shot with a Canon EOS 600D (Rebel T3i) using the kit lens (18-55 mm) as well as Canon EF 50 mm f/1.8 lens.