Autor: Orlando Fraga

Santiago de Murcia: a survey of his Baroque guitar books

The first book published by Murcia was Resumen de accompañar la parte con la guitarra (1714). It must have been a famous one, for it was frequently copied. Portions of it appears in the works of Pablo Minguet y Irol, Joseph Trapero, and Manuel Valero. Yet, another portion is seen in other three Mexican manuscripts. The Resumen . . . is organized in two parts: the first one, covers theoretical descriptions. The main topics are chords of the alphabet...