Autor: Matilde Salvador Segarra (España, 1918 – 2007)

Homenaje a Mistral (música + partitura) Nikos Zarkos, guitarra

0:00 Preludi 3:20 Plany per Mireio 6:55 Farandola Matilde Salvador i Segarra (March 23, 1918 – October 5, 2007) was a Spanish composer and painter. She was born and raised in Castellón de la Plana, Valencian Community. She was married to the composer Vicente Asencio (1908–1979). She was a leading figure in promoting the culture and music of the Valencian Community. One of her most famous compositions was Homenatge a Mistral for solo guitar. Matilde Salvador died of a stroke on October 5, 2007, in her native Valencia, aged 89. Nikos Zarkos,...