Autor: Julio César Oliva (México, 1947)

El Retrato de Dorian Gray (música + partitura) Alfredo Sánchez, guitarra

Julio César Oliva (b. 1947, Mexico City) is a distinguished Mexican composer and concert guitarist who studied at the National School of Music and National Conservatoire of Music under Alberto Salas. He has arranged many traditional folk-tunes and popular songs for guitar, as well as writing more than 200 original compositions for various instruments. In 1970 he became the first guitarist to perform an all-Bach programme in a recital and in 1976 was the first soloist to appear at the inauguration of the Sala Nezahualcóyotl, Mexico City, one of the leading concert halls of Latin America, with a capacity of over 2,000. Alfredo Sánchez,...