Autor: Manuel de Falla (España, 1876-1946)

Siete Canciones Populares Españolas para Mezzo-soprano & Guitarra ( Shai Terry, Soprano / Ruben Seroussi, guitarra)

0:00 El Paño Moruno 1:11 Seguidilla Murciana 2:30 Asturiana 4:57 Jota 8:21 Nana 9:43 Canción 10:43 Polo

Siete canciones populares españolas is a 1914 set of traditional Spanish songs arranged for soprano and piano by the composer Manuel de Falla.

They have been arranged for guitar by Miguel Llobet and for orchestra by Luciano Berio. Falla and Paul Kochanski arranged six of the songs (omitting No. 2 and changing the order) for violin as Suite populaire espagnole. They inspired a similar folksong collection by Falla's friend and collaborator Federico García Lorca. Mezzo-soprano : Shai Terry Guitar: Ruben...