Autor: Manuel Morais / Paulo Esteireiro

Two Madeiran Manuscripts from the 19th Century for Classical Guitar” in Música para Viola

In May 2009, on the “35.ª Feira do Livro do Funchal”, (“35th Book Fair of Funchal”) we were able to acquire two madeiran 19th century manuscripts for classical guitar. These are two compilations bound in oblong format, where they were copied a diverse repertoire for classical guitar with six single strings. To facilitate their description, we’ll refer to them as Ms. 1 and Ms. 2.
In Ms. 1 was pasted on...