Autor: Marek Cupák

Francesco Molino Works for Guitar

Francesco Molino is not a well-known classical guitar author. This is probably one of the reasons not much of his biographical data is available. Besides that, about 60 published works involving guitar are available. Many of them were composed to be “easy to play”1 with the idea in mind their target group were amateur guitarists. I both transcribed selected works to modern notation and also edited some technically easier parts so they would gather some complexity expected from a recitalist on concert stage. All these alterations are presented in chapters containing compositional analyses. In comparison with modern classical guitar, early romantic guitar features several differences. These result into significantly other sound timbre and ergonomics, which do have great impact on the interpretation...