Autor: Dušan Bogdanović

Homenaje. An Analysis of Manuel de Falla's Le Tombeau de Claude Debussy

Described in 1926 as a “melodically rather insignificant worklet”, barely three minutes long, Manuel de Falla’s Homenaje remains one of the masterpieces of the guitar repertoire. Originally written for the 1920 issue of La Revue Musicale, this little piece was a Tombeau dedicated to the memory of Claude Debussy, one of Falla’s dear friends and supporters during his stay in Paris (1907-1914), before the outbreak of the World War...