Autor: Gibran Araújo de Souza

Transcribing English Virginal Music for Two Guitars: Historical Perspective, Methodology, and Practical Applications

In the 1950s, Miguel Llobet (1878–1938) and Emilio Pujol (1886–1980) published the first transcriptions of piano and orchestral music for two guitars that became staples in the repertoire. Ida Presti (1924–1967) and Alexandre Lagoya (1929– 1999) expanded their efforts with new adaptations of Baroque, Romantic, and Modern music. Following their examples, generations of professional guitar duos have maintained a similar transcription repertoire. However, closer examination reveals noticeable gaps in it as Renaissance works have been largely...