Autor: Giuseppe Porsile "Borsilli" (1680-1750)

Sarabanda en Sol menor (laúd barroco)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

33 0

The Vienna baroque lute manuscript Ms. 1078 contains rare pieces for baroque lute from the Italien composer Giuseppe Porsile (Borsilli). Porsile was born in Naples in 1686. After he was named vice-maestro di cappella at the Spanish chapel in Naples he tavelled acrosss Europe and finally he followed CharlesVI, Holy Roman Emperor, to Vienna in 1713 where he gave singing lessons to Wilhelmina Amalia. He died in 1750. His fusion of Neapolitan and north Italian elements was an important ingredient in the development of pre-Classical style in Vienna. First recording ever.