Autor: Michelle Birch

Jazz Mind and Classical Hands Roland Dyens and his Style of Arranging and Performing

This research project focuses on four of Roland Dyens' 26 Chansons Francaises: "Ne Me Quitte Pas", "Revoir Paris", "Avec le T emps" and "Plaisir d'Amour". It contains biographical detail, relevant recordings, existing literature on Dyens, and personal correspondence with Dyens and others. Analysis of these four song adaptations for classical guitar is undertaken in order to better understand Dyens' style of arranging and...