Autor: Robert Johnson (1911-1938)

Terraplane Blues (1936) (Robert Johnson, voz y guitarra acústica)

"Terraplane Blues" is a blues song recorded in 1936 in San Antonio, Texas by bluesman Robert Johnson. The car model Terraplane becomes a metaphor for sex. "Terraplane Blues" is among only a handful of songs that were released during Johnson's lifetime, and it became a moderate regional hit, selling 5,000 copies. The guitar licks and riffs in Terraplane Blues are very similar to those used in Cross Road...