Autor: Domenico Scarlatti (1685-1757)

Sonata 11, 144, y 391 (Fábio Zanon, guitarra)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

35 0

On this, the solo performance recording, Mr. Zanon plays guitar compositions spanning three centuries. An incredibly colorful and virtuistic display of guitar techniques, moods, and temperaments is captured on this film. Compositions performed include: Sonata in A Minor by J.S. Bach (Grave, Fugue, Andante, Allegro); Johann Caspar Mertz opern - Revue Op. 8, No. 3 Lucia di Lammermoor by Donizetti; Old Song by Oscar Lorenzo Fernandez; Appassionata by Ronaldo Miranda; Sonata 11, 144, and 391 by Dominico Scarlatti; and the extremely difficult yet striking 20th Century musical essay on death by Alexandre de Faria entitled Prelude for Guitar (Eyes of a Recollection).