Autor: Fernando Sor (1778-1839)

Op.5 No.5, Andante Largo (Alex Timmerman, guitarra clásico-romántica)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

3 0

The Andante Largo Op.5, No.5, one of the most beautiful compositions for guitar solo by Fernando Sor (1778-1839) here performed on a 1834 Spanish period guitar strung with strings of plain gut for the trebles and silver wound silk for the basses. The position of the guitar placed on the edge of a table is done so according to the principles pointed out by Fernando Sor in his Tutor published in Paris (1830) as the 'Méthode pour la Guitare, par Ferdinand Sor'.