Autor: Monica Hall

Corbetta – a biography and study of his five printed books

In the introduction to his Instruccion de musica printed in 1674 Gaspar Sanz refers to Corbetta as “el mejor de todo” – “the best of all” and clearly his contemporaries regarded him as such.  Although his music is less popular today than that of Sanz or Santiago de Murcia he is undoubtedly the most significant and prolific composer for the 5-course baroque guitar of the seventeenth century.   Five printed books of his music survive...