Autor: Bryan Johanson (1950-)

A Simple Serenade:III. Serenade (Luke Trimble, guitarra & Matthew Keating, violonchelo)

From the 2012 recording by guitarist Luke Trimble & cellist Matthew Keating titled "Lines, Color & Form: Music of Bryan Johanson"

Written in 2003, A Simple Serenade for guitar and cello, is a large 23 minute work in seven movements. Here the guitar and cello find a most emphatic, and seemingly natural affinity for each other. Compositionally, Johanson presents an abundance of forms: a prelude, a plaintive ballad with an obstinate bass line, a guitar solo, a dance in the form of a valse, a cello solo, a theme and variations, and a raucous Finale, alla...