Autor: Łukasz Dobrowolski

Witold Lutosławski’s Folk Melodies transcribed for guitar

Like other composers of his time, Lutosławski took little, if any, compositional interest in the subtle sound and rich history of the guitar. When it comes to the Poland of earlier époques and local traditions of guitar playing, the music managed
to reach concert halls with wide acclaim; great recitals were given by illustrious virtuosos of the instrument such as Feliks Horecki (1796–1870), Jan Nepomucen Bobrowicz (1805–1881), Stanisław Szczepanowski (1811–1877) and...