Autor: Fred Kazandjian

The concept and development of Yepes ten-string guitar. A preliminary investigation

The purpose of this  study is  to  provide a broader understanding of the Yepes ten-stri ng guitar. Since its inception, twenty-eight  years ago, no authoratative work has been published  providing  inferential  detail  which  explains  the  conceot  and development of the Yepes guitar. As a result, this instrument  has been, and still is,  criticized by  some,  largely  from  ignorance  or lack  of knowledge about the...