Autor: Tomás Barreiro (Mexico, 1976-)

"La noche de las ranas" para guitarra (Pablo Garibay, guitarra)

Si no puedes visualizar el video, accede a la Biblioteca de la guitarra o date de alta.

0 0

La noche de las ranas -The night of the frogs- is a piece that uses rhetorical principles to articulate its parts as musical speech. It has six sections, and in one of them a quote of the folk song Macochi pitentzin is included. The harmonic language is derived from clusters and the piece makes use of very common devices on the modern guitar literature such as Harmonics, rasgueos and some percussion.
It is an evocative piece that makes reference to the word night (noche) as a meditation over death, and empathizes the note b as homage to J.S. Bach, who loved the b minor key.