Autor: The Lute Society of America

Resource Materials for Scholarly Research on the Lute

The Lautenweltadressbuch, compiled by Klaus Martius, a database of historical lutes in museum and private collections.

Digital Facsimiles — Historical works for lute and related instruments available on the Internet.

The FoMRHI Bulletin on line in PDF format.  This journal contains many articles relating to historical lute construction and stringing.  The complete tables of contents are posted on a separate page where they can be searched easily in your...