Autor: Clive W. Kronenberg

Leo Brouwer’s Elogio de la danza (1964): Im prints of Dance, Stravinsky, & the Unison of Contraries

An in-depth academic scrutiny of  Elogio de la danza, Leo Brouwer‘s advanced solo guitar work composed close on fifty years ago, has remained relevant for a number  of reasons. As a start, the Cuban artist is widely considered as arguably the most significant living twentieth -century  composer  for  the  guitar. Linked  to  this,  scholars  of  the  guitar  have praised the work  for varying, weighty...