Autor: Robin Rolfhamre

‘Caprice de chaconne’ (1671): Symmetry and proportions in Francesco Corbetta’s work for Baroque guitar

For performers of Early Music, there is an everlasting quest to unveil new perspectives on a historically distant repertoire in search of new ways of understanding and performing the music. This is true for all performers of Early Music, including Baroque guitarists. A currently very popular performance piece is Francesco Corbetta’s ‘Caprice de chaconne’ (1671, ff. 72–73), which is to be found in his 1671 Baroque guitar...