Autor: Matthew Hodgkinson, Joseph Timoney y Victor Lazzarini

A Model of Partial Tracks for Tension-Modulated, Steel-String Guitar Tones

his paper introduces a spectral model for plucked, steel string tones, based on functional models for time-varying fundamental frequency and inharmonicity coefficient. Techniques to evaluate those analytical values at different time indexes are reviewed and commented. A method to evaluate the unknowns of the fundamental frequency and inharmonicity coefficient functions and match the data of a given tone is presented. Frequency tracks can thereafter be deployed and traced for all values of time. Their accuracy is discussed, and applications for the model are...