Autor: Toros Ufuk Senan

Preservation and Study of Historical Guitars Museu de la Musica, Catalunya : Methodology Proposal to Play the Unplayable

WoodMusick project is a multi-disciplinary COST action research project. The main goal of the project is to study museum instruments and preserve their physical and acoustical properties. This paper aims to contribute the project by studying historical guitars in Museu de la Musica, Catalunya, as well as to propose a global measurement methodology for prediction of acoustical properties of guitars during the design stage. Two historical classical guitars, Torres 625 from Antonio de Torres and Labrador from romantic period are studied, in addition to a test guitar. Steady-state and impulse responses are recorded and spectral and physical properties are extracted from...