Autor: Chapman Welch

Tele: Using Vernacular Performance Practices in an Eight-Channel Environment

Examines the use of vernacular, country guitar styles in an electro-acoustic environment. Special attention is given to performance practices and explanation of techniques. Electro-acoustic techniques-including sound design and spatialization-are given with sonogram analyses and excerpts from the score. Compositional considerations are contrasted with those of Mario Davidovsky and Jean-Claude Risset with special emphasis on electro-acoustic approaches. Contextualization of the piece in reference to other contemporary, electric guitar music is shown with reference to George Crumb and Chiel...