Autor: Desconocido

Original printed music for the Spanish vihuela de mano

Original printed music for the Spanish vihuela de mano came into being during a short but productive period, 1536-1576. In all, seven collections devoted exclusively or principally to the instrument were printed. In addition, four printed books included music for the vihuela or other instruments. Four known manuscripts are devoted to the vihuela.

PUBLICATIONS FOR THE VIHUELA

1. Luis de Milan, Libro de música de vihuela de mano: Intitulado El...