Autor: Alison Bert

The influence of Flamenco on the guitar works of Joaquin Turina

Flamenco is a passionate style of song and dance accompanied by guitar. Its origin may be traced to the Moorish occupation of Spain, which began in the eighth century, and it continues to flourish in the southern Spanish region of Andalucia. This treatise will explore the structure and character of Flamenco and show how it influenced the twentieth-century Spanish classical composer Joaquin Turina in his five guitar works:(UNFORMATTED TABLE FOLLOWS): Fantasía Sevillana, Op. 23 (1923). Fandanguillo, Op. 36 (1926). Ráfaga, Op. 53 (1930). Sonata, Op. 61 (1931): Allegro, Andante, Allegro vivo. Homenaje a Tárrega, Op. 69 (1932): Garrotin, Soleares. (TABLE...